Daikin Türkiye Effie Ödülüne Layık Görüldü
Effie Ödülü Nedir?
İlk kez 1968 Amerika'da reklamların etkinliğini ve başarısını ölçmek ve ödüllendirmek üzere başlatılmıştır.
Günümüzde 40 ülkede iki senede bir, hedeflediği sonuca ulaşan en etkili kampanyalara verilmektedir.
Effie ödülleri reklamdaki yaratıcılığı değil reklamın, harcanan butceye göre yarattığı etkiyi, elde edilen rakamsal sonuçlar doğrultusunda reklamın asıl amacına hizmet edip etmediğini sorgular ve jüri seçimini elindeki net veriler doğrultusunda yapar.
Effie Kimlere Verilir?
Effie Reklam Etkinliği ödüllerini diğer reklam ödüllerinden ayıran en önemli özelliği sonuç odaklı olmasıdır.
Strateji %23,3, Yaratıcılık ve Büyük Fikir %23,3, Uygulama ve Hayata Geçirme %23,3, Sonuçlar da %30 oranında etkili olmaktadır.
Bir reklamın ya da kampanyanın Effie ödülü alabilmesi için mutlaka söz konusu ürün ya da şirkete katkısını tarafsız kurumlarca (Pazar araştırma şirkertleri, sektör raporları, satış rakamları.. vs) belgelemesi gerekmektedir.
Effie ödüllerinde kampanyaya ortak bir proje gözüyle bakılır ve şirket ile reklam ajansı ortak olarak ödüllendirilir.
Effie Türkiye
İlk kez 2005 yılında başlatılan Effie Türkiye Reklam Etkinliği Ödülleri, bu yıl 215 katılımcı ile rekor bir katılım oranına ulaştı.
215 katılımcıdan 135’i finalist olarak ödül için yarıştı.
Toplamda 21 kampanya altın, 14 kampanya gümüş, 16 kampanya bronz Effie verildi.
27 Kategorinin bulunduğu yarışmaya Daikin Türkiye olarak, 2012 Mayıs ayında başlattığımız Daikin markasının lansmanı kampanyası ile yarışmaya Dayanıklı Eşyalar kategorisinde katıldık.
Başarımızı Belgelendirdik
Dayanıklı Eşyalar kategorisinde (beyaz eşya, mobilya, ev aletler, elektronik ürünler.. vs) Arçelik ve Beko ile Effie ödülüne laik görülen 3 markadan biri olduk.
Teşekkürler